Tuesday, March 27, 2007

Fikirlere Kurşun İşlemez!

V for Vendetta filmini uzun zamandır merak ediyordum. Aslında film 2005 yapımı olduğu için 2 senedir merak ediyormuşum, ama fırsat bu fırsat dedim, gecemi almasına rağmen izlemeye devam ettim:) Film başlayınca sanki George Orwell'in 1984 isimli romanını okuyorum gibi hissetiim. Muhbir, fişlenme korkuları ve buna benzer sahneler, George Orwell'in romanını çok andırıyor. Özellikle işkence sahneleri gerçekten Orwell tarzında olmuş diyebilirim. Wachovsky kardeşlerin elinden aksiyon hiç eksik olmuyor. Bu arada yapımcıları vefa borcundan olsa gerek, Matrix'de Keanu Reeves'e dövdürdükleri uzun boylu adamı şimdi de kahraman yapmışlar.:) Aşık kahraman. Ona atfedilen "terorist" damgası /iftirası karşısında senarist bir acımasızı aşkla ehlileştirmeyi seçmiş. "Tanrı yağmurdadır" cümlesi bolca geçiyor. Biz de yağmur yağınca, "rahmet" yağıyor deriz. Sonra filmdeki ütopik İngiltere'de adamın birisinin evinde, 14.yüzyıldan kalma "Kuran-ı Kerim" var. Kız soruyor, sen müslümanmısın diye, adamın cevabı sanırım, "Böyle güzel şeyleri saklamak için müslüman olmak gerekmez" şeklinde oldu. Çok hoşuma giden bir replik daha, sanırım filmin aşk hikayesinden sonra aklımda en çok kalan sahnesi; V'ye ateş eden adam, neden ölmüyorsun diye soruyor, ve cevap benim çok hoşuma gitti; "O maskenin altında sadece deri ve kemik yok. Orda fikir de var" diyor. "Fikirlere kurşun işlemez!" Üzülerek söylüyorum ki, bu sefer kahramanımız, Matrix'deki gibi "kurşun savar" değil. Kahraman göz göre göre ölüyor. Hem de sevgilisinin kollarında. Bir binayı havaya uçururken tüm şehre müzik dinletip, hem de havai fişek gösterisinı aynı anda yapabilen bir "organizatörlük dehası" var adamda:) Sondaki müziklerden birisi de fena değil...

3 comments:

Anonymous said...

Bilmiyorum nedendir içimde bastıramadiğim bi isyandan dolayımı yoksa akvaryumdaki büyük baliği sevmediğimden dolayımı sinema havuzunda bulunan amerikan filmlerini genelde sevmem ve mutlaka bi mesajı olduguna inanırım. Bu filmdede oyle takıldıgım birden fazla konu oldu. Bide sanırım son 4-5 senedir olan bir ayrıntı yakala merakıyla filmi izlerken film hatalarını bulma ve varsa mantıken uyuşmayan sahne peşinde koşma hevesiyle film izlenince insan tad alamiyor.. Yapmacıkda olunamıyor ? yokmus gibi kabul edip hadi filmden cok zevk alalım denilemiyor..

huhf.. gece gece paradoxlardayım..neyse ilk yorum için bu kadari kâfi ,

Posted : Sonsuzluk

Anonymous said...

uçmuşuz sanki:)
sevgi ve saygılarımla..

Önder Yenilmez said...

Sonsuzluk rumuzuyla yazan İsmail kardeş, öteden beri birçok düzenin ve mantıklı olmaya çalışan bilumum sistemlerin hatasını bulmayı kendine vazife edindiğini biliyorum:D , bu bakımdan yorumlarını anlıyorum! Ama senin gördüğün kadarını ben göremediğim için, rahat rahat da olmasa, normal haliyle seyrettim...

Tabi Ece'nin yorumuna da cevap yazmak isterdim ama... Ama biraz muğlak:) İsmail'e mi uçmuşuz diyor, bana mı diyor, filme mi diyor:) anlamadığım için, şimdilik birşey söyleyemiyorum:)