Saturday, June 09, 2007

İktisat Teorisi Final Sınavında Çıkan Sorular....!


Değerli Dostlar,


İktisat Teorisi Final Sınavında Çıkan ve

Kalem Oynatmadan Yapabileceğiniz






Soruları Burda İLan ediyorum.... Eğer yapamadıysanız,

Klasik Bir GDD (açılımının ne olduğunu bilmeyenler bilenlere sorsun:) (isteyen Keynesyen bir GDD durumuna doğru kayabilir, Allah IS eğrinizi sola kaydırmasın:) durumu ile karşı karşıyayız...


1. Milli gelir , akım değişkendir

2. İhtiyacın tanımı

3. Talep Eğrisi Düşey Eksene Paralel Olursa esneklik sıfıra eşittir!

4. Eşürün eğrileri üzerindeki girdileri arasındaki ikame - Marjinal Teknik İkame Oranı (Bunu derste 673 kere söylediğimden eminim:)

5. Pozitif dışsal ekonomilerin varlığında ne olur? Uzun Dönem maliyet eğrileri olduğu gibi aşağıya kayar (ÇOOOOK basit bir soru:)

6. Kapanma Noktası Fiyat = Ortalama Değişken Maliyet

7. Fiyat Farklılaştırması (Şehir İçi otobüs fiyatları tam ve öğrenci, sanırım bu soruyu yapmak için iktisat dersi almak geremiyor:)

8. Kar Maximizasyon Koşulu 1000 Kere söyledim MR = MC

9. Bir girdiye olan Talep hangisi gösterir. Özellikle altını çizdirmiştirmiştim! Sermayenin marjinal ürün hasılat eğrisi

10. Genel denge analizinin varsayımları, Üretim ve tüketim farklı yer ve zamanda yapılyor diyor, hayır aynı yer ve zamanda yapılıyor dostlar...


Buraya kadar vize zaten, bu soruları rahatlıkla yaparsınız zaten...!


11. Talep yanlı iktisatçılara göre ekonomik istikrarsızlığın nedeni nedir? Taleptir:):):) ne olacak şıklarda Harcamalar sırıtıyor:) Çok beleş bir soru...

12. Hangisi yatırım değil, Hisse senedi ve tahvil alımları... Bunu birinci sınıflar bile yapar:):):)

13. Keynes göre tasarruf ve tüketim neye bağlıdır? Gelire neye bağlı olacak:)

14. C = 300 + 0,75 Y d Yd = 100 ise basit mantık formülde yerine koy 375:) Aynısını hafta sonu bir araya geldiğimizde ve ek ders yaptığımızda tahtada çözmüştüm, Yazmıştınız:)





15. Hızlandıran Modelinin Tanımı vermişler ne olduğunu soruyorlar, verdiğim 6 sayfalık notta var okursunuz:)

16. Miktar Kuramına göre para arzındaki artış neyi etkiler. M* V = P* T V ve T sabit geriye sadece fiyatlar genel düzeyi kalıyor:):):) 1000 kere de bunu söylemiştim:):):)

17. Miktar Kuramının Tanımı (Çok Basittt)

18. Likidite Tuzağı ( A şıkkında Maliye Politikası önemsiz, Para Politikası önemlidir diyor) Arkadaşlar pardon ama derste LM eğrisinin yatay olduğu bölgede ki Çenk Karakuzu çok iyi bilir:):):) para politikasının etkisiz olduğundan dolayı Keynes'in devleti maliye politikasıyla mudaheleye çağırdığını anlattık... Lütfen yaneeee:):):)

19. LM eğrisinin eğimini sormuşlar...(6 sayfalık not lütfen:) ve derste de söyledik

20. Dışlama Etkisinin Tanımı

21. Dışa açık bir ekonomide harcama kalemleri (GSMH) arasında hangisi yoktur.

GSMH = C + I + G + X, gıcıx yani:):):) sadece tasarruflar yok...

22. AD sabit AS sola kayıyor ne olur diyor? çok basit fiyatlar yükselir, milli gelir düşer, bunu geçen sene öğrendiklerimizle bile yapabilirsiniz

23. Friksiyonel İşsizliğin tanımı

24. Sermayenin Altın Kuralı Düzeyi , son derste söyledik

25. Maliye Politikasının Tanımı..

26. Reel konjonktür Dalgalanmaları modelinde çıktıdaki kısa dönemli dalgalanmaların nedeni nedir? Arkadaşlar son ders veridiğim notta vardı, artı Cuma grubunda yalnışlık oldu notta var olan bu cümleyi aynen yazdırdık:):):) Para arzının istikrarsızlığı...


Şikayetlenen arkadaşlar, güzide turizm bölgemizde gelen ve akademik kariyer heyecanıyla yanıp tutuşan Meltem, güzide turizm bölgelerimize tur organize edip halkımızın tatilini iyi geçirmesine neden olan Şerif ve Zonguldak ilinden Eskişehir'imize teşrif eden ve Seriş ve Meltemin heyecanına ortak olan değerli Hacer Funda Kalıncı,

görüyorsunuz tam 26 soruluk kalemsizlike yapılabilecek sorular!!!


Ey Emrah Pekşahin'in yeni ev arkadaşı ve dersanemizin en centilmen öğrencisi Hakan Kuzgun beyefendi, Eskişehirimizin kursumuzda başarılı temsilcisi, Ebru, Seçil Deniz (dikkat ediniz lütfen ARZ = SEÇİL, TALEP = DENİZ), Gülçin Yardımcı, (ve tabi ki onun oğluna hediye olarak çikolatan büyük, arabadan küçük:) hediye aldırmak isteyen değerli ablası:):):)Adana'dan ilimize gelen Kemal kardeş (Kemal görüyorsun yapılmayacak soru yok) Vizeden 94 alarak muhalefet saflarını sıklaştıran ve iktisatçı olmaya karar vermiş bayan Erdekli AAA :) (nazar değmesin diye Ayşenin ismini tam yazmıyorum), şu anda turizm bölgesinde turistlerin canını kurtaran:) Emrah Pekşahin, dersanemizin en maço:) (şahitler var Çenk kıvırma:)) ve aynı zamanda en delikanlı öğrencilerinden Cenk Karakuzu, Bodrumun Gülleri Özer ve Mehmet:),


saat 01:42 oldu yoruldum isim saymaktan:)


ve diğerleri Nihan Mühürcü (muhalefet 2:) (Rize), Gülen& Tuğba Dilek (yalnış anlaşılmasın akraba onlar , birisi antikadır:):):) , Süleyman Büyükatılgan(sen akıllısın son anda halletmişsindir:), İzmir Tire'den kontör yükleyerek telsim hatlarını blöke eden:) Yasemin Çankaya, ek ders ek ders diye tutturan Yusuf Örs kardeş, Hazreti Kübra Gündar:), Redd grubunun dersanemizdeki fahri üyesi İsmail Alkin, avukatlık dünyasının en sakin hanımı Emine Kutlu:),


ve benim biricik devamında hiç ama hiç aksama yapmayan derslere her zaman çalışıp gelen, öğrencim GÖKÇİN ÇETİN (bu çabasını takdir ediyorum) ,


aslında o gün o kalemi sana hediye edecektim ama neyse:):):) geçti....


Ali Kesici, İzzet Mert, Faruk Demir, Bahtişen Esgin, Özlem Turcan (asansördeki espride oynayan yan karakter kendisidir, bu konuları sıkı takip eden Hacer Funda Kalıncının dikkatine:), ve Birgül Hanım, Dilek Bayar, Erhan Celepci, Sinan Salmanoğlu, Burcu Pehlivan, Aslı Ölçek, Hatay Ekibi (Emel Güven Erkan&Erman Dikbaş, ve lensli gözleriyle Buz Devrindeki şirin sıncapımız bizim, Nihal :):):), ) kitap okumayı seven İbrahim Ortatepe ve Gürkan, Tanju, (bir dönem beni deli ettin Tanju, :):):) akşam grubuna geçince kendisine hayran kaldığım Ersan Tomakin :), Yasemin oturduğu köşedeki koltuğu hep ihlal eden İbrahim Bunar ( Eminim Emine Kutlu bu meseleyi Avrupa insan hakları mahkemesine götüreecektir:gerçi sen de avukatsın yaaa:):):)):):),


Yani adını burada anmadığım, diğer kahramanlar,

BENİM İKİNCİ SINIFLARIM:)

BU SORULAR SİZİN İÇİN ÇEREZDİR...

HABERİNİZ OLMUŞ OLSUN!!!


AAAHAAA BUNU DA BURDAN TÜM TÜRKİYE'YE

HATTA

7 MİLYARLIK

DÜNYA NÜFUSUNA

İLAN EDİYORUM:):):)


ps: birinci sınıflar, inanın sizin için de böyle bir çalışma harika olurdu ama, isimlerinizi buraya yazacak olursam, malumunuz sayı çokluğunda dolayı sitemde izdiham yaşanabilir:):):) Bu izdihamda bazılarınızın isimlerinin ezilmesine gönül razı olmaz doğrusu..
sizi düşünüyorum..
duygusal ve utangaç örtmeniniz:)

Ayrıca ismini zikredemediğim değerli öğrenci arkadaşlarım! artık kusura bakmayacaksınız! zira saat çok geç oldu...

3 comments:

Ufkabakan said...

Mister ..

Popüler gördüm sizi ;)

Önder Yenilmez said...

İsmail kardeş,

aslında fotoğraf utangaçlığımın aleni bir belgesi:):):)

Ama ne demişler, şöhret zehirli baldır:)

Şöyle ki,

öğrencilerimin sevgisi ve alkışlaı karşısında duygusal bir öğretmen hali neyse ben de o var:):):)

Aslında bu konuda Asistanım Önder Yenilmez'i takdir ediyorum,
helal olsun vallahi, toplumun teveccühünden uzak kendini bilime adamış böyle değerli bir insana:):):)

Anonymous said...

ben küsmeyeyimdee kim küssün yorumu bile yazalı iki gün oldu hala bişey yok.neden yok adım benim yaa:(((