Sunday, May 27, 2007

Bu Ülkede Güzel İşler de Oluyor!

Gecen seneki programi sitemizde yazmıştık… Gerçekten harika, muhteşem ve kıvanç verici bir organizasyon. Gecen sene dünyanın 85 ülkesi, bu sene ise 100 ülkesi katılıyor. Yandan 2006 linkine tıklayıp ayrıntılari öğrenebilirsiniz. Kesinlikle fırsatım olsa, ben de gidip katılmayı düşünüyorum. Bugün dünyanın 100 ülkesinde Türkçe’nin konuşulur olması, dünyanın 100 ülkesinde İstiklal Marşımızın söylenir olması kadar insanı sevindiren bir şey olamaz!!! Geçen sene juri üyeleri arasında Ahmet Özhan, Kenan Işık, Osman Yağmurdereli gibi ünlüler vardı… http://www.turkceolimpiyatlari.org Bu sene kimler var doğrusu merak ediyorum. Geçen sene olimpiyat şarkısını Sertap Erener söylemişti, bu sene harika olacak işte başlıklar

- Hiç Tazmanya Canavarı görmedim:) Tanzanya'dan olimpiyata katılan öğrenciler sürekli kendilerine Tazmanya canavarının sorulmasından ve ülkelerinin bu canavarla anılmasından şikâyetçi. Tanzanya ile Tazmanya canavarının bir ilgisinin olmadığını, sadece isimlerinin çağrıştırdığını…..
- Asia Msangi ise üçüncü kez geldiği Türkiye'de bu kez olimpiyatlara katılacak. Asia, Afrika'nın yalnızlığa terk edilmesine tepki için 'Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar' şarkısını söyleyecek
- Yine Tanzanya'dan Rashida Rashid ise öğretmenlerinin bayramlarda evlerine gidemediklerinden etkilenerek olimpiyatta 'Bu Bayram da Gelemedim' isimli şiiri okuyacak.
- Kadir İnanır ve Fatih Terim taklidi yapan Bangladeşli Nakib Anam Kairul, Trakya şivesiyle fıkra anlatıyor. Koyu Fenerbahçeli Nakib, Fenerbahçeli Tuncay'la tanışmayı çok istiyor.

2 comments:

Anonymous said...

tebrikler

Unknown said...

öncelikle bu ülkede güzel işler de oluyor sözünü hiç sevmediğimi belirtmek isterim.
sonrasında 100 ülkenin türkçe şampiyonu olmak için çaba sarfettiğini görmek, bana nanca onur verdiğini şu hüzünlenmiş yüreğim ve aciz 29 harf ile anlatamam. biz hala ingilizce veya yabancı dil merakımız yüzünden çoğu zaman birbirimizi anlayamazken, üzerimize giydiğimiz elbisede yazanı okuyamazken, işyerlerimizin tabelaları neyi anlattığını farkedemezken, başkaları bizim dilimiz için birbiriyle yarışıyor.

bu organizasyonda emeği geçen herkese teşekkürü milli bir borç biliyorum.
bu anlamda bu önemli olayı blog a taşıyarak bizlere daha derin haberdar eden sevgili önder beye de ayrıca teşekkür ederim.

selam v başarı dileklerimle