Thursday, May 03, 2007

Eskişehir Heykel İstilasına Uğradı!...








Poz vermek isteyen bir vatandaş....

Bu sitenin mimari ve fikir babası değerli dostum Mehmet’tir. Blog dünyasının insanları kendisini çok yakından tanıyorlar. Ben ondaki cevheri Romanya gezisi sonrası yazdığı izlenimlerinden sonra fark ettim. Kendisi şu anda Altantiğin öte kıyısından bizlere compir isimli sitesiyle sesleniyor. Ne yani Ece öbür dünyadan seslenebiliyor da:) Compir on bin kilometre öteden mi seslenemeyecek:) Amacı şehre ilişkin şeyler yazmak olan bu sitenin amacını tam anlamıyla bir seferlik te olsa yerine getirmek için, Eskişehir hakkında yazıyorum. Aslında aklımda olan “Şehrin Kitapları” isimli bir yazı yazmaktı. Yolda yürürken, tramvayda giderken insanların elinde kitaplar görüyorum ve ders dışı bu kitapları çok merak ediyorum. Kitap üzerine iki hasbıhal güzel fikirlerin ortaya çıkmasını tetikler. Acaba şehrimizin insanları ne tür kitaplar okuyor, bunu yazmak isterdim. Zira ben de geçenlerde evden çantasız çıkınca elimde kitabı gören birisinin ne kadar heyecanlandığını, ne kadar çok meraklı olduğunu görünce, çok sevinmiştim. Meraklı kişi telefonunu bile bırakmış daha sonra konuşmak üzere sözleşmiştik. İşte kitap sevgisi, insan ilişkilerini ne kadar da olumlu etkiliyor görüyorsunuz!

Son zamanlarda Eskişehir’de çok fazla heykel görüyorum. Mantar gibi her tarafta heykeller türüyor. Bunlardan bir kaçını dikkatlerinize sunuyorum. Kayserili bir arkadaşım, özellikle sokakların girişine konan hayvan heykellerinin ambulans ve itfaiye erişimini engellediği için eleştirmişti. Şu anda varolan heykeller dışında yapılma aşamasında olanlar da var. Mesele Reşadiye Camii, Taşbaşı Çarşısı ve Güvercinli Park’ın bulunduğu kavşakta şu anda örtülü olan ne oldukları etrafına mavi paneller konarak engellenen üç tane daha heykel yapılmaktadır. Aslında mavi panolar kaldırılınca o kavşaktaki üç heykelin ne olduğu benim için merak konusu doğrusu. Bu aralar Eskişehir’de çok heykel görüyorum. Velhasıl, Eskişehir, sanki büyük bir alana yayılan heykel müzesine dönüşüyor. Heykellerdeki yazıların ise ayrı bir hali var; “Köyümüze Dönelim Artık” , “Allah rızası için sigara izmariti atmayınız!” gibi…

8 comments:

Smart Learning Hub said...

sevgili dostum, elbette hatirliyorum bu siteyi ilk kurdugumuz gunlerde aklimizdan gecenleri. sehrin bir sesi olsun, bir kac yazar daha bulalim eskisehir'e dair yazilar yazalim istemistik. ama ben su an sitenin bu halinden ziyadesiyle memnunum. zira benim icin muhim olan eskisehir'de nefes alip veren bir dostun hissetikleridir. sen bu bayragi devraldin ve layikiyla tasiyorsun... eskisehirimize gelecek olursak belediyenin ne halde oldugunu, kimin sehrin yararina isler yapmak kimin de populer olmak pesinde kostugunu da gayet yakindan musahade ettin. ben yalnizca bu guzel kentin insanlarina uzuluyorum, cok daha guzel seyler hakettiklerine binaen. saygilarimla

Önder Yenilmez said...

Değerli Mehmet Kardeş,

Yorumun ve desteğin için çok teşekkür ediyorum. Ayrıca hakkımdaki hüsnü zanların için minnettarım. Umarız daha güzel şeyler yapan birileri çıkar.

selamlar, sevgiler...

Anonymous said...

Sayın Önder YENİLMEZ eskişehirde bu heykel yapımıyla ilgili gazetede bir yazı okumuştum.Eskişehirin hayvanları koruma derneğinin düzenlediği bir proje olduğunu.Şahsım adına bu heykeller fotoğraf düşkünlerinin ve çocukların işine geldi.Bi diğer düşündürücü şeyde eskişehir belediyesinin demekki harcayacak çok parası var bunuda heykele yatırıyor.Aslında daha yararlı şeylere harcanabilirdi para.Bu olayı espiriyle sonlandırmak istiyorum Tepebaşı Belediyesinin yaptığını biyaptığını Çorum Belediyesi yapmaz:)

Önder Yenilmez said...

Çorumlu Gülşah Duman'a

sanırım doğrusu, "Eskişehir Büyükşehir Belediyesinin bu yaptığını Çorumlu, Çorum Belediyesi yapmaz olacak sanırım:)" olacaktı...

Anonymous said...

Sayın Önder Bey yazdığınız bu yazıyı okudum ve sizlere çok teşekkür ederim Bende bu heykel kirliliğinden rahatsız oldum. Sanılmasın ki ben heykellere karşıyım . Eskişehir güzel bir memleketimiz bizler de şehrin belli yerlerinde heykellere yer verilmesinden yanayız ama lüzümsuz o kadar çok heykel var ki şehrin görüntüsünü bozuyor. Dilerim en kısa zamanda bu uygulamaya son verirler.

M. Nadir said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bende bir istanbullu olarak,avrupa kultur baskenti olacak bir sehirde hic heykel olmamasından yakınıyorum.Ben avrupadaki bir cok sehirde oldugu gibi buradada heykel gormek istiyorum ama ne yazıkki yok.Siz cok sanslısınız cunku heykeller bir kente kisilik kazandırır.Turkiyenin bircok sehrini gezdim ve neyazıkki oralarda heykelin ''H''si yok.Ben nette gezerken rastladım ve inanamadım burası turkiyede bir yermi diye gordugum o resimde.Eskisehirmis!!o yuzden biraz arastırma yaptım sehrinizle ilgili.Bence yorumlarınız yanlıs cunku heykeller yanlıs yere konmus olabilirler(burda haklı olabilirsiniz)ama heykele ihtiyac yok diye birsey sozkonusu olamaz bir sehirde.sokaklar ve orada bulunan heykeller o sehrin sanata bakısını ve icinde yasayanların kultur seviyesini belli eder.Belkide haklılık payı var ama soylenenlerde.Once yogun egitim ve bir kac kusak gecince heykeller konulabilirdide.

Anonymous said...

Eskişehir'e geleli bir yıl oldu. Çok beğendim ve burada yaşamaya karar verdim. Ancak heykellerle ilgili bir araştırma yapmak üzere tarama yaparken bu blog'a rastladım. Ben eleştiri yapan insanların genelde boş, amaçsız, kibirli ve de egoist olduklarını düşünüyorum. Bu çalışmayı ve daha güzelini üretmeyi öneriyorum. Bir bina yapamıyorsan yapana taş taşı sözünü hatırlatırım. Biraz da kızdım galiba :) kusura bakmayın, ben yararlı birşeyler yazılmıştır diye okumaya çalıştım vakit kaybettirdiniz bana. Böyle devam etmeyin lütfen başka vakitler çalmayın diye yazdım. İnanın en kıymetli şeyi zamandır insanın. Sizi daha güzelini yapmaya davet ediyorum. Sevgiler