Wednesday, May 02, 2007

Cumhurbaşkanı Kim Olacak???

Geçenlerde gazetede psikologların fikirlerini okudum. Ülkede siyasi polemik ve istikrarsızlık olduğunda bunu halkın psikolojisini bozduğunu dile getiriyorlardı, bilim adamları. Biliyorsunuz, bugünlerde ateşli tartışmalar yaşanıyor ve siyasilerin karşılıklı atışmalarında ne yazık ki, olan halka oluyor. İster istemez beyaz camdaki kareleri görüyoruz ve bu bizim moralimi yerlerde süründürebiliyor. Bu bakımdan, düşündüm, taşındım, psikolojimizi bozmanın ne alemi var dedim kendi kendime. Siz değerli okurlarımızın fikirlerini öğrenmek açısından yazmak istedim; Cumhurbaşkanı madem referandum’la seçilecek, halkın tüm kesimlerinin üzerinde mutabık olabileceği tek isim şu anda gördüğüm kadarıyla Polat Alemdar, nam-ı diğer Necati Şaşmaz olabilir. Düşünsenize Polat Alemdar lakaplı kahramanın adaylığını Cumhurbaşkanlığı için koyduğunu. Bunun nerden aklıma geldiğini merak ediyorsanız hemen söyleyeyim. Zaman Gazetesi, Ermenistan işgali altında olan Azerbaycan topraklarının %20’sine tekabül eden Dağlık Karabağ’dan haber yaptı 25- 26- 27 Nisan tarihlerinde. Her sekiz kişinden birinin mülteci olduğu Azerbaycan’da prefabrik ilkokulda okuyan bir öğrencinin tişörtünde Aslan Amca – Çakır ve Polat’ın üçlüsünün resminin basılı olduğunu gösteren bir fotoğraf vardı. (Ne yazık ki fotoğrafı bulamadım, yoksa siteye koyacaktım). KV izleyicisi Azeriler, Kurtlar Vadisi Irak ‘tan sonra Kurtlar Vadisi Karabağ isimli bir sinema filminin çekilmesini arzu ediyorlar.


Gelelim Polat Alemdar’ın adaylık meselesine. Ne kadar oy alabileceğini düşünebiliyor musunuz? Diziyi seversiniz veya sevmezsiniz, izlersiniz veya izlemezsiniz, bunu tartışmıyoruz. Amacımız, kısa yoldan, halkı da hırpalamadan adayımızı belirlemek ve süregitmekte olan belirsizliği bir an önce bitirmek. Zira gazetelerin yazdığına göre belirsizliği borsada oluşturduğu kayıp 20 milyar dolar, faiz oranlarındaki bir puanlık artışın Türkiye’ye maliyeti 1,5 milyar dolar. Yalnız aklıma takılan bir şey var; diyelim ki, Polat Alemdar Cumhurbaşkanı oldu, ya onu ekibi ne olacak? Memati, Abdülhey hadi diyelim ki onlara mevki bulduk, Güllü’ye görev vermezsek alınmaz mı? Değerli okurlar, siz olsaydınız, bahsettiğim kişileri hangi mevkilere yerleştirirdiniz ve bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum.

9 comments:

Unknown said...

zaten cumhurbaşkanı adayı GÜL e en büyük aday polat alemdardır. ama gönlümüz gül den yana olacaktır. polat abi kırılmasın.

ama polat alemdar cumhurbaşkanı olursa ekibinin görevi şöyle olmalı: aslan amca -genelkurmay baş. memati- yargıtay baş. abdülhey- anayasa baş. güllü de çok sevdiğim birisi olmasına rağmen hep muhalefet ettiği gerekçesiyle chp genel baş. olmalı...........

bu arada bu ilginç tartışmayı başlatan önder yenilmez e sesleniyorum.. tartışmaya açmış olduğu bu konu, ülke gündemine dinamit gibi düşeceğe benziyor.

Anonymous said...

bence cumhurbaşkanı cem uzan yada yeni kurulacak tekel partisinin lideri var türkiyede 3 milyon tekel kullanıcısı var parti kurulursa iktidarı sallar akp nin 1 milyon oyla tek başına iktidar olduğu düşünülğrse yeni rakı sevenler iktidarı sallar merak etmeyin... diğer konuya gelince bence mahşerin üç atlısı olan polat memati abdulhey ve onların baş vekili güllü ye görev vermek gerekirse:
cumhurbaşkanı güllü olmalı çünkü artık hayataesprili bakan ama zeki olan liderlere ihtiyacımız var..
milli savunma bakanı memati olmalı çünkü kararlı ve güçlü bir savunma önemli abdulhey de bence mit başkanı olmalı sessiz ve derinden gidiyor reklam yok icraat boll..
polat abi ye gelince o da bence saglık bakanı olmalı çünkü çok şey biliyor onun için siyasete çok bilen adam fazla lazım değil insan hayatının kurtarılması için çalıssın daha iyi....sevgiler..

M. Nadir said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Önder bey,
kesinlikle halkın gönlünde yatan aslanı doğru tesbit etmişsiniz..
Ben hemen kampanyayı başlatıyorum:))
saygılarımla

Anonymous said...

kurtlar vadisini izlemedim ama baya ses getirdiği belli.mecliste bile yerleri war yakıştırma yapmış arkadaşlar:) cumhur başkanı olmasını istediğim kişi Abdullah GÜL. iyi şeyler yapacağına inanıyorum.şimdiki cumhur başkanımız Ahmet Necdet SEZERİN veto ettiği biçok tasarıyı Abdullah GÜLün onaylayacağına düşünüyoum.T.C için herşeyin hayırlısı olması dileğiyle...

Anonymous said...

Hocam düşündüğünüz isim ve isimler çok güzel ama şu güzelim Türkiyemiz bu ve bu gibi isimleri kaldıramaz . Düşünsenize bir kere AB sürecinde olduğumuz şu günlerde Polat Alemdar ın cumhurbaşkanı olduğunu o zaman Avrupa nın vay haline Polat cumhurbaşkanı oldu diyelim zaten önümüzde AB için bir Fransa engeli var o zaman Sarkozy yönetimindeki bir fransanın sonunu düşünemiyorum . Hocam yazdığınız bu yazı ve bunun gibi diğer yazıları okudum ve çok hoşuma gitti. Biz şu bunalımlı günlerde herşeyin hayırlısını isteyelim. Er geç bu ülkenin başına geçmesi gereken kişiler zamanı gelince başa geçecektir.

Önder Yenilmez said...

Gaziantep, Antalya, Ordu, Çorum ve memleketin bilmediğim diğer memleketlerden yazan değerli dostlar. İktisatçıyla takıla takıla sanırım ben de iktisatçının bir asistanı olarak, olayları iktisadi bakış açısından değerlendirmeye başladım. Amacımız burayı bir tartışma platformu haline getirmek. "Hocam" diye başlayan yorumlarınızı sanırım iktisatçıya yönelik olarak yapıyorsunuz. Umarım kendisi bu yorumları okuyor ve memnun oluyordur. Hepinize ilginiz için teşekkür ediyorum.

Unknown said...

sevgili emrah pekşahine hitaben;

sevgili dostum ak partinin 1 milyon oyla iktidar olduğunu söylüyorsun. gel kısa bir hesap yapalım.ülkede oy kullanan seçmen sayısı 41 milyon 500 bin civarında. ak parti bu oyların %34.28'ini aldı. yani seçmen sayısının ak partinin aldığı oya bölecek olursak bu da 14 milyon 226 bin yapar..... senin istatik hocan kim? demeden geçemiyorum hani :) tabi bu konu da sana da kızmamak gerek, anayasa mahkemesi bile milletin gözünün içine baka baka hukuku hiçe sayıyorsa, bir öğrencinin de ortalıktan duyup yazdığı yanlış bilgi de gayet normal herhalde...

ha unutmadan yarı final maçındaki 11-0 lık maçı unutmamanızı öneriyorum.

aydınlık ve GÜLen nice günlere.

sevgi v başarı dileklerimle..

dostça kalın.

Anonymous said...

HERMES....
CUMHURBAŞKANINI HALK SEÇMEMELİ AMERİKAN ÖZENTİSİ HERŞEYE HAYIR (İNSANLIK İÇİN BİLİM VE FEN HARİÇ)
COLA İÇECEĞİNİZE MEYVA SUYU İÇİN
HAMBURGER YİYECEĞİNİZE LAHMACUN YİYİN BUNLAR BİRKAÇ ÖRNEK
BORSA MI DEDİNİZ BİRAZ KATI ÖNLEMLERE NE DESİNİZ PARASI OLANIN BİR GÜNDE SPEKÜLASYONLA ZENGİN OLMASI MI HAYIRRR EKONOMİSİ BAĞIMSIZ OLMAYANLAR TAM BAĞMSIZ OLAMAZ ÖRNEK Mİ SİZE KÜBA VENEZÜELLA