Thursday, May 10, 2007

Huzur Evi Ziyaretinden Güzel Kareler....













Sitemizin müdavimleri bilirler... Daha önce Kütahya Yolculuğu (Aşk İçin) ve Prostat Maceram ( Acaba Sonu ne olacak?) isimli iki yazı yaşlılarla ilgili olarak kaleme alınmıştı. Arşivlerden onları inceleme şansınız var. Yakında zamanda Eskişehir'de Huzur Evi'ni ziyaret eden bir grup gencin çektikleri bu fotoğraflar beni çok duygulandırdı ve çok etkilendim. Böyle bir organizasyonu düzenleyen ve bu konuda emek veren herkesi tebrik ediyorum. Gerçekten karelerde o kadar çok anlam var ki, ben herkesin bu manaları kendisinin çıkarmasını istiyorum. Bu bakımdan yorumlarına devam etmeyecek, takdiri size bırakacağım.
Böyle bir çalışma yapan ve burada emek veren dostlarn hepsini çok tebrik ediyor, çok teşekkür ediyorum... Yüreğinize sağlık... Ne kadar da iyisiniz! Selamlar Sevgiler!...
not: Fotoğraf makinesindeki tarih yalnış olduğu için 98 yılını gösteriyor, ama sanırım o teknik bir arıza, gezi çok yakın zamanda yapıldı. O kadra güzellikler dururken, kimsenin bu ayrıntıya takılmayacağını biliyorum, ama yine de söylemek istedim.

7 comments:

Anonymous said...

Öncelikle huzur ewine gitmeye karar weren ve orada bulunan herkesi canı gönülden kutlarım.Ne kadar güzel bi etkinlik yaşlılarımızı sewindirmek,onları ziyaret etmek,gönüllerini almak. Hepsi çok tatlı ve masumlar fotoğraflara yansımış.Kimbilir oralara nasıl geldiler hayırsız ewlatmı? kimsesizlikmi? çaresizlikmi? Neyseki onların sıcak bir yuvaları var artık.Orada olmak isteyip olamayan insanlarda çok.Allah hepsinin yardımcısı olsun.Birgün bizimde orada olamayacağımız ne malum? Biz ziyaret edelimki bigün oralara düşersek bizide ziyaret edenler olsun değilmi...

M. Nadir said...

Merhabalar evet gerçekten huzur evi fotoğrafları çok güzel, oraya giden herkesi tebrik ediyorum.
Bende çok gitmek istedim ama oraya gidecek yeterli zamanım olmamıştı, bundan dolayı üzgünüm biraz. Ama o insanları sevindirmenin sevabını ve güzelliğini yaşamayı yinede istiyorum neyse hayırlı günler.

Ufkabakan said...

Huzur Evini Ziyaret etmek güzel en azından oradaki insanlara belki kendi yakınlarının göstermediği ilgi ve alakayı göstermiş olmak önemli fakat bu tür organizasyonlara bi nevi katılmayı uygun bulmuyorum..

Çünkü , Yaşlıları ziyaret etmek ve sıla-i rahimde bulunmak asli vazifemiz iken sanki bu tür organizasyonlarda bi lütufmuş gibi lanse ediliyor hissine kapılıyorum ..

ve şu da var ki beni düşüncelere Gark eder. Acaba buradaki amaç '' Dostlar Alışverişte görsün misali '' aman ne cici çocuklar bakın yaşlılarını unutmamışlar ziyarette etmişler maşallah cinsi bir etiket kazanmak mı ? yoksa gerçekten o insanların gönlünü almak mı ? Eğer amaç Gösteriş değil ve sadece o insanların gönlünü almaksa bunca ekstra nümayişe ve sansasyona ne gerek var Devlet töreni düzenlercesine organizasyon yaparak sanki partiye gidermişcesine gitmek yerine o insanların gönlünü alacak olan tek başına sade ve gösterişsiz bu işi şamataya ve şatafata dökmeden gitmeyi de bilir..

Bu tür biraz gösteriş birazsa Sosyal mesaj içerikli geziler son yıllarda ülkemizde oldukça prim yaptı.. Tövbe haşa sanki hayvanat bahçesi ziyaret edermiş ruh haliyle oralara giderek o insanlara iyilik yaptığını sanırken incitildiklerini düşünüyorum.. Bir tek Girişte türk usulü levha eksik.. '' Lütfen yaşlılara fıstık atmayınız ''

Madem yaşlılarınızı o kadar çok seviyorsunuz ve sayıyorsunuz..Hadi o zaman onlar için gösterişsiz ve sade bi sizin bide sizi görenin bileceği ve yaşlılarınızın hayrına olan objektiflerden uzak samimiyete yakın bir şeyler yapın.. ve bunu bize göstermeyin.. göstermeyin ki samimiyetiniz ve halis niyetiniz kaybolmasın .. Dürüstlük ve samimiyetinize Riya bulaşmasın..

Anonymous said...

Merhaba Önder Bey sitenizin bu bölümündeki huzur evi sakinleri için yazılan yazıları okudum ve eklenen resimler gördüm . Gerçekten çok güzel bir organizasyon olmuş. Bu organizasyona katılan arkadaşları canı gönülden kutluyorum . Biraz da resimlere bakarken içim acıdı ve çok üzüldüm .Keşke huzur evlerindeki yaşlı amcalaramıza ve yaşlı teyzelerimize bizler çok iyi bakabilsek . Onlar bizim baş tacımız. Yıllarca onlar bizler için çalıştılar . Bizleri büyütmek ve yarınlarımız için çok çaba sarfettiler . Bence onların yerleri huzur evleri değil de evimizin baş köşesi olmalı. Buradan bütün evlatlara ve bütün gençlerimize sesleniyorum annenize ve babalarınıza sahip çıkınız . Onları huzur evlerine terk etmeyiniz. Saygılarımla

Anonymous said...

Huzurevleri bizim ayıbımız:(
Hele hele bizzat evlatları tarafından oraya yerleştirilen insanların, ölmek için gün saydıklarını, torunlarının yüzüne hasret çektiklerini biliyorum..

Yine de bu ziyareti gerçekleştiren cici arkadaşlarımızı ben de tebrik ediyorum..

saygılarımla

Unknown said...

oncelikle huzur evi ziyareti yapanlari kutluyorum ama yapilan elestirilere katilmiyorum. Kimin ne sartlarda yasadigini bilmeden yorum yapmayalim. Ben anneanneme huzur evi ararken bu siteyi gordum, annem 70 yasinda anneannem 90, kime kime baktirayim, kendim yurt disindayim, annemi yanima ancak 3 ay alabiliyorum. acimasizca elestirmeden once herkes bir empati yapmayi ogrensin. Yaslarini tahminim daha cok genc, bekara kari bosamasi kolay. Yurt disinda bu is oyle guzel oturmus ki, yaslilar kendileri gidiyorlar, cocuklarin yaninda torun sesi cekmek istemiyorlar, kendi yasitlariyla birlikte guzel aktivitelerde bulunuyorlar, biribilerinin odalarina ziyarete gidiyorlar, doktorlari hemsireleri var, surekli kontrol ediliyorlar. Bu sistemin turkiyedede oturmasi lazim. Ayiplamake yerine siz gencler bunu tesvik etmelisiniz, yasamak zor, herkes calisiyor artik, kimsenin kimseye hayri yok. Ben simdiden yasliligima yatirim yapiyorum. Cocuklarimi ben gelecek guvencesi olarak dogurmadim, dogmak onlarin secimi degildi, o yuzden asla onlara yuk olmak istemiyorum.

Bir de Gulsah kardes, benim klavyem yabanci o yuzden Turkce karakter kullanmiyorum, bizim alfabemize ne zamandan beri W harfi dahil oldu. Lutfen Turkcemize sahip cikin siz gencler.

sevgiler

Gonul

Anonymous said...

olur türkçemize sahip çıkarım!!! ayrıca gönül abla huzur eVine gidip dinlediğinizde hepsi kendi isteği dışında ordalar ben ve arkadaşlarımın yorumu o yüzden olumsuz. bekara karı boşamak kadar kolay değil tabiki hiçbişey!!! iyi günler...